Aquest
document s’elabora amb l’ intenció de ser una gran ajuda en la revisió del Pla
d’Acollida que tot els centres escolars tenen elaborat.
No
es tracta d’eliminar el que ja es té, sinó que es completi, s’afegeixi o es substitueixi
el document elaborat. Per tot això, s’han de plantejar en el document una
varietat de punts d’anàlisis incloent propostes o possibles idees que es duran
a terme al centre. Totes aquestes propostes han d’estar relacionades amb la
realitat, han de ser útils per al
centre. Tracta de que l’Equip Docent analitzi la seva realitat i vegin
si les propostes es podran dur a terme al seu centre.
El
document parteix d’una idea prèvia: l’ acollida es per a tots els alumnes, famílies
i professorat que arriba al centre per primera vegada.
Hi
ha molts de centres, que al document del Pla d’Acollida afegeixen un apartat “per
alumnes immigrants”. Degut que es aquest tipus d’alumnat necessita una acollida
més individualitzada, ja que la comunitat educativa ha de ser rebuda i acollida
adequadament. Per aquest motiu, el document està dividit en diferents apartats.
A
més, es pot dur a terme duran tota l’etapa educativa des d’Infantil, Primària,
d’ESO; de centres més petits o molt grans, de centres rurals o de ciutat...
Per
a poder realitzar el document, com he esmentat abans, es pot dividir en varies
parts com: sensibilització de la comunitat educativa a una educació
intercultural, acollida de la família i l’alumne, avaluació inicial, continguts
del currículum oficial, organització i funcionament, metodologia,
autoavaluació, etc. Tot això amb uns objectius prefixats i unes adaptacions individualitzades
de cada un dels alumnes.
Així
que com a resum podem destacar que el Pla d’Acollida ha de:
- Preveure recursos
humans i materials necessaris per a una bona acollida.
- Revisar els documents
de gestió: pla d’atenció a la diversitat i projecte lingüístic per tal d’adequar-lo
a la realitat del centre.
- Garantir una
comunicació eficient amb la família proporcionant-los la informació adequada
sobre el funcionament del centre, el tractament i ús de les llengües.
- Designar un coordinador
d’acollida i interculturalitat entre els professionals amb destinació
definitiva al centre, a fi de garantir la continuïtat pedagògica.
- Garantir el traspàs d’informació
al tutor i a l’equip educatiu.
- Facilitar el procés d’integració
de l’alumnat nouvingut en el seu grup de referència i al grup d’aula d’acollida
per tal de garantir espais comuns de socialització des del primer moment.
A continuació, posaré un enllaç de les instruccions i orientacions que realizta el govern balear: Pla d'acollida de centres privats i Pla d'Acollida de centres públics.
Espero que us agradi.
Espero que us agradi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario