jueves, 24 de enero de 2013

TEMA 4: FACTORS INTERPERSONALS DEL PROCES D’ENSENYAMENT – APRENENTATGE.


Crec que no fa falta explicar la importància que tenen la interacció entre mestre i alumne, ja que arran d’aquest aspecte tot es desenvolupa.

També és molt important les expectatives del professorat i el context on es troba el centre, ja que unes estratègies no funcionen correctament a un altre lloc. Hi ha estudis que classifiquen tres expectatives per part dels docents com:
  •  El mestres desenvolupen expectatives sobre el rendiment del nen, basant-se amb la informació obtinguda anteriorment. En aquest apartat, també hi ha els estereotips com la vestidura, la família, etc.
  • Depenen de es expectatives altes del alumnes, ells actuen d’una manera o una altre. Els poden ajudar i els recolzen quan hi ha dubtes, i en canvi, en aquells alumnes amb expectatives baixes es confirmen les sospites.
  • Els alumnes participaran depenen de com són les expectatives per part dels docents.


Un autor que el podem relacionar amb aquestes característiques es Brofenbrenner, ja que ell explica com estan interconnectats el àmbits i depenen de la connexió, poden afavorir o no al desenvolupament integral del nen.

La personalitat del docent es molt important  per dur a terme aquesta tasca, però sempre s’ha de tenir un equilibri emocional, ja que els alumnes necessiten suport i seguretat. Ja que es diu que el mestre ha de tenir una preparació de treball aspectes del contingut tenint en compte l’aspecte emocional. Cal destacar que el rol del docent ha anat canviant al llarg  de la historia, de ser més autoritari a ser un guia de l’aprenentatge dels nens.

Segons Lewin i Lippit, els docent pot ser autoritari, democràtic o laissez-faire, etc. En canvi, Flanders, diu que el docent afavoreix l’iniciativa dels alumnes, la participació i els resultats obtinguts són millors. Per altre banda, Bennet explica que hi ha 12 tipus d’estils dels docents  passant dels més progressistes, lliberals, pels tradicionals i acabant amb els formals. També, els estudis de Rsenshine i Stevens expliquen que els docent dona unes instruccions per afavorir als alumnes l’èxit, ells diferencien 6 tipus d’instrucció.

Així que podem dir com a conclusió, que els alumnes i docents tenen una relació o una altre, degut al seu entorn, tal com explicava Brofenbrenner. Ja que si tots estan ben relacionats, els seu potencial és major. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario